top of page

Rekrutteringskampanje for
Trondheim Røde Kors

Det finnes mange drømmekunder for en gjeng som oss! Trondheim Røde Kors er definitivt en av dem. 

 

Det er dessverre mangel på frivillige i de fleste hjelpeorganisasjoner etter Covid-19. Vårt oppdrag var å lage en kampanje som skulle rekruttere flere frivillige til Trondheim Røde Kors. Det vi ble overrasket over var hvor mange ulike aktiviteter Røde Kors faktisk har. Innsikten vi skaffet oss viste at ganske mange flere enn oss kun har et forhold til hjelpekorpset, og dermed ikke er klar over alle de andre aktivitetene som finnes i organisasjonen. En del av målet ble derfor å vise bredden i håp om at flere skulle få øynene opp for at det finnes andre aktiviteter, enn de mange av oss ser på som tradisjonelle.

 

Løsningen på kampanjen ble å fortelle om ulike aktiviteter du som frivillig kan være med på gjennom ekte historier – fra ekte frivillige. Vi møtte flere frivillige med stort engasjement for sin rolle og for sitt samfunnsbidrag. Det vises også gjennom kameralinsa. 

 

Så, med god hjelp fra Trondheim Røde Kors og deres frivillige fikk vi laga en kampanje vi er ordentlig stolte av. Vi ble ekstremt glade og stolte da vi endelig fikk se rekrutteringskampanjen pryde bybildet og sosiale medier. Det er for tidlig å si noe om antallet frivillige har økt, men hvis vi skal stole på engasjementet og tilbakemeldingene på kampanjen, så lover det veldig godt!

Design: Ketil Enoksen

Idé og konsept: Nils Heldal og Vilde Tinmannsvik

Foto: Nils Heldal

Klikk for å se filmene

Illustrasjon DPS, depresjon
Illustrasjon DPS, sosial angst
Illustrasjon DPS, panikkangst

Depresjon

Sosial angst

Panikkangst

Klikk for å se filmene

Bilde fra bussholdeplass for Trondheim Røde Kors sin rekrutteringskampanje
Bilde fra bussholdeplass for Trondheim Røde Kors sin rekrutteringskampanje
Bilde fra bussholdeplass for Trondheim Røde Kors sin rekrutteringskampanje
Bilde fra sosiale medier for Trondheim Røde Kors sin rekrutteringskampanje
Bilde fra sosiale medier for Trondheim Røde Kors sin rekrutteringskampanje
bottom of page