Miljøpakken, boardskampanje
Varmerekordene slås dessverre til havs og på land. Tiltakene for å bremse er store og mange. De er internasjonale, nasjonale og ikke minst lokale. Miljøpakken er blant våre viktigste lokale tiltak.
Trondheim vokser, og flere mennesker har behov for å reise hit og dit. Hvis vi ikke gjør noe, blir det lengre køer og dårligere luft. Trondheim har i likhet med de andre store byene forpliktet seg til nullvekstmålet – som vil si at veksten i persontransporten tas med kollektivtransport, sykling og gange.
Kampanjen skal minne oss på dette, og at ved å ikke klare det så kan det ha konsekvenser. Nei da, vi tror ikke at Nidarosdomen blir parkeringshus – vi likte bare den dystopiske ideen. Men, ifølge folk som har greie på det, så brukte svenskene domen som stall en gang under 7-årskrigen (1563-1570).
På torget derimot, der har det vært trafikk og parkering.
Og det er sant: Hvis alle kjører kommer ingen fortere fram




Klikk for å se filmene



Se kampanjen i bybildet




Idé og konsept: Ketil Enoksen, Nils Heldal, Miljøpakken.
Manus: Nils Heldal.
Foto: Nils Heldal, Ketil Enoksen.
Design: Ketil Enoksen.